Verhalenweekend Drenthe | Drentse kinderen vanaf de Oertijd

Verhalenweekend-drenthe

OER en STOER
Drentse kinderen vanaf de oertijd

Verhalenvertellers bij een kampvuur, avondopenstellingen van musea of een verhalenexpeditie door de oertijd. Zomaar een greep uit de activiteiten tijdens het Verhalenweekend Drenthe. Een weekend vol unieke belevenissen voor het hele gezin, waar je de bijzondere verhalen van de Oerprovincie van Nederland ontdekt. Welke activiteit ga jij ondernemen?

Van 20 t/m 22 oktober is het Verhalenweekend in Drenthe! Uiteraard kun je ook bij Museum De Buitenplaats terecht voor bijzondere verhalen. In de Oranjerie van De Buitenplaats worden op vrijdag 20, zaterdag 21 en zondag 22 oktober verhalen verteld over Drentse kinderen vanaf de Oertijd.

In Maurice leeft nog wordt het verhaal verteld van Maurice die verdwijnt in een hunebed. Het meisje met de Lebbestok gaat over de avonturen van een meisje op de hei. Het verhaal van het meisje van Yde is een bekend verhaal, maar in Ida, het meisje van Yde wordt Ida weer tot leven gewekt! Ellert en Brammert is een spannend verhaal over twee reuzen die een meisje ontvoeren. Het verhaal Kika en de wolven gaat over een meisje die wordt gered van rondzwervende wolven.

Elk blokje met twee vertellingen duurt ongeveer een halfuur, en er is plek voor 20 personen per blokje. De entree is gratis!

Wil je zeker zijn van een plekje? Mail ([email protected]) dan naar het museum.

Programma

Vrijdag 20 oktober | 15:00 uur: Maurice leeft nog & Het meisje met de Lebbestok.

Zaterdag 21 oktober | 11:30 uur: Ida, het meisje van Yde & Het meisje met de Lebbestok.
Zaterdag 21 oktober | 14:00 uur: Ellert en Brammert & Kika en de wolven.
Zaterdag 21 oktober | 15:00 uur: Maurice leeft nog & Ellert en Brammert.

Zondag 22 oktober | 11:30 uur: Maurice leeft nog & Kika en de wolven.
Zondag 22 oktober | 13:00 uur: Maurice leeft nog & Ida, het meisje van Yde.
Zondag 22 oktober | 15:30 uur: Ellert en Brammert & Kika en de wolven.