Veelgestelde vragen

Praktische vragen

Museum De Buitenplaats is doorgaans geopend van dinsdag tot en met zondag, van 11:00 tot 17:00 uur. Voor actuele openingstijden en uitzonderingen, raadpleeg de pagina Plan uw bezoek

Het is mogelijk om het museum te verlaten voor een lunch in het café, en later weer terug naar binnen te gaan voor de tentoonstelling.

Tickets

Het is niet verplicht om online tickets te kopen. Dit kan ook aan de balie van het museum. Wel is het nog steeds mogelijk om uw tickets van te voren te reserveren via de website.

Ja, dat is mogelijk. Deze moet wel corresponderen met de naam van de persoon die het museum komt bezoeken.

Eenmaal gekochte tickets kunnen niet gerestitueerd worden. Heeft u hier vragen over, neem dan contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30 uur).

Het is niet mogelijk om restitutie te krijgen voor een gekocht ticket. Heeft u vragen, neem dan contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30 uur).

Als u uw ticket wilt ruilen, neem dan contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30 uur).

Zodra de bestelling is bevestigd en betaald, wordt er een e-mail met de ticket(s) gestuurd naar het door u opgegeven mailadres. De mail ontvangt u binnen enkele minuten in uw inbox. Geen mail ontvangen? Dan kan het zijn dat de e-mail in uw spambox is beland. Is de mail ook niet in de spambox terecht gekomen? Neem dan contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30 uur).

Nee, dat is niet nodig. Onze scanners kunnen de tickets vanaf mobiele telefoons lezen. Houd het ticket gereed bij de ingang van het museum en zet de helderheid van de telefoon omhoog, dit versnelt de doorloop. Als u niet in het bezit bent van een smartphone, of zitten er barsten in uw scherm, adviseren we u om de tickets alsnog te printen.

Neem contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30 uur).

Wij accepteren de Museumjaarkaart, Vriendenpas of ICOM kaart. Bij het bestellen van een e-ticket kunt u aangeven of u in het bezit bent van een Museumjaarkaart of ICOM kaart. Neem deze kaart mee naar het museum tijdens uw bezoek. Alleen in combinatie met een online gekochte ticket geven wij toegang tot het museum.

Rondleidingen en evenementen

Rondleidingen door het museum zijn op aanvraag mogelijk. Daarnaast worden rondleidingen gegeven in het Nijsinghhuis. Bekijk de beschikbaarheid op de pagina van het Nijsinghhuis

Wij beschikken over meerdere locaties die te huur zijn voor evenementen. Wij informeren u graag over de mogelijkheden. Stuur een mail naar [email protected].

Overig

Het is mogelijk om het Museumcafé, de Museumtuin en de Museumwinkel zonder een ticket te bezoeken.

Ja, dat is mogelijk, alleen zijn deze op dit moment niet in te wisselen voor een museumbezoek. Wel kunt u ze gebruiken voor de producten uit onze winkel.

Voor vragen over opnamen in het museum kunt u terecht bij de afdeling communicatie: [email protected].

Nee, huisdieren zijn helaas niet toegestaan. Hulphonden mogen onder begeleiding van een hulpbehoevende naar binnen. Dit dient vooraf te worden gecommuniceerd met het museum.

Heb je een andere vraag? Neem dan contact met ons op via dit contactformulier, of bel naar 050 – 309 5818.

Bezoek

Arrangementen

Vrijdag 15 september is er een beperkte capaciteit in het Museumcafé door reservering van een grote groep. 

Naar de inhoud springen