Veelgestelde vragen

Praktische vragen

Museum De Buitenplaats is doorgaans geopend van dinsdag tot en met zondag, van 10:00 tot 17:00 uur. Voor actuele openingstijden en uitzonderingen, raadpleeg de pagina Plan uw bezoek

Het is mogelijk om het museum te verlaten voor een lunch in het café, en later weer terug naar binnen te gaan voor de tentoonstelling.

Tickets

Het is niet verplicht om online tickets te kopen. Dit kan ook aan de balie van het museum, hier kan alleen met PIN worden betaald.
Wel is het nog steeds mogelijk om uw tickets van te voren te reserveren via de website.

Ja, dat is mogelijk. Deze moet wel corresponderen met de naam van de persoon die het museum komt bezoeken.

Eenmaal gekochte tickets kunnen niet gerestitueerd worden. Heeft u hier vragen over, neem dan contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30 uur).

Het is niet mogelijk om restitutie te krijgen voor een gekocht ticket. Heeft u vragen, neem dan contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30 uur).

Als u uw ticket wilt ruilen, neem dan contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30 uur).

Zodra de bestelling is bevestigd en betaald, wordt er een e-mail met de ticket(s) gestuurd naar het door u opgegeven mailadres. De mail ontvangt u binnen enkele minuten in uw inbox. Geen mail ontvangen? Dan kan het zijn dat de e-mail in uw spambox is beland. Is de mail ook niet in de spambox terecht gekomen? Neem dan contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30 uur).

Nee, dat is niet nodig. Onze scanners kunnen de tickets vanaf mobiele telefoons lezen. Houd het ticket gereed bij de ingang van het museum en zet de helderheid van de telefoon omhoog, dit versnelt de doorloop. Als u niet in het bezit bent van een smartphone, of zitten er barsten in uw scherm, adviseren we u om de tickets alsnog te printen.

Neem contact op met Ticketcounter. Zij zijn bereikbaar per mail via [email protected] en per telefoon via 010 – 751 64 00 (ma t/m vrij van 9:00-17:30 uur).

Wij accepteren de Museumjaarkaart, Vriendenpas of ICOM kaart. Bij het bestellen van een e-ticket kunt u aangeven of u in het bezit bent van een Museumjaarkaart of ICOM kaart. Neem deze kaart mee naar het museum tijdens uw bezoek. Alleen in combinatie met een online gekochte ticket geven wij toegang tot het museum.

Rondleidingen en evenementen

Rondleidingen door het museum zijn op aanvraag mogelijk. Daarnaast worden rondleidingen gegeven in het Nijsinghhuis. Bekijk de beschikbaarheid op de pagina van het Nijsinghhuis. Ook worden er rondleidingen gegeven door de Museumtuin.

Wij beschikken over meerdere locaties die te huur zijn voor evenementen. Wij informeren u graag over de mogelijkheden. Stuur een mail naar [email protected].

Overig

Het is mogelijk om het Museumcafé, de Museumtuin en de Museumwinkel zonder een ticket te bezoeken.

Ja, dat is mogelijk. U kunt ze inruilen voor een bezoek aan het museum, of voor een aankoop in de Museumwinkel.

Voor vragen over opnamen in het museum kunt u terecht bij de afdeling communicatie: [email protected].

Nee, huisdieren zijn helaas niet toegestaan. Hulphonden mogen onder begeleiding van een hulpbehoevende naar binnen.

Heb je een andere vraag? Neem dan contact met ons op via dit contactformulier, of bel naar 050 – 309 5818.

Momenteel worden er werkzaamheden aan de Hoofdweg in Eelde-Paterswolde uitgevoerd. Dit heeft gevolgen voor de bereikbaarheid van Museum De Buitenplaats.

Houd uw routeplanner bij de hand, en kijk voor de juiste busroute op 9292.nl. Kijk voor het laatste nieuws op de website van Gemeente Tynaarlo.  

Ga naar de inhoud