Museum De Buitenplaats presenteert tweemaal een bijzonder kerstconcert

Museum De Buitenplaats presenteert: ‘Kerst komt!..’
Tweemaal een bijzonder kerstconcert met Judith Bouma, mezzosopraan zang en Siebert Nix, piano op zondagmiddag 20 december.

Kerst is misschien wel de meest geëigende periode van het jaar om te overdenken, maar ook vooruit te kijken met dit concert waarin liederen te horen zijn die gaan over licht, hoop en verwondering. Tijd en aandacht voor sfeervolle muziek die de ziel streelt. Muziek in twee sessies van elk een half uur met verschillende liederen.

Judith Bouma was met haar warme stem reeds te horen in diverse oratoria en cantates. Zo zong zij o.a. Petite Messe Solonelle van G. A. Rossini, Requiem van W.A. Mozart, Gloria van A. Vivaldi, Johannes Passion van J. S. Bach. Siebert Nix voltooide zijn vakopleiding aan het Conservatorium van Groningen in 1986. Siebert is werkzaam als concertpianist in het Grieg Pianoduo vanaf 1987 waarmee hij vele optredens heeft verzorgd in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Engeland, Zwitserland, en Noorwegen. Hij is mede oprichter en voorzitter van de Grieg Stichting Nederland. In oktober 2019 is Siebert Nix benoemd tot president van de International Grieg Society in Bergen, Noorwegen.

Na afloop van het concert serveert Museum De Buitenplaats tegen een kleine vergoeding heerlijke snert en glühwein om mee te nemen.

Programma: prachtige liederen van o.a. Claude Debussy, Max Reger en Luciano Berio.

Eerste concert: 16:00 – 16:30 uur
Tweede concert: 16:45 – 17:15 uur

Entree: €15,00 (inclusief museumentree)
Reserveren uitsluitend online via www.museumdebuitenplaats.nl